Ungar & medier 2017: demografi
Fakta om hur barns och ungas medievanor påverkas av föräldrarnas härkomst, utbildning och inkomst.
I "Ungar & medier 2017" redovisas resultaten från undersökningen av medievanor och attityder kring medier hos barn 9–18 år.
Publicerad • Uppdaterad
Författare: Statens medieråd • Utgivningsår: 2017
Genomgående redovisas resultatet fördelat på tre åldersgrupper, vilka omnämns med siffror i löpande text: 9–12 (år), 13–16 (år) samt 17–18 (år).
Underlaget för denna rapport består av två olika enkäter som sändes ut till 1 999 barn 9–12 år och 3 000 barn 13–18 år.
I serien Ungar & medier har barns och ungas medievanor och attityder kring medier studerats sedan 2005. Här kan du ta del av fler resultat från undersökningen Ungar & medier 2017.
Fakta om hur barns och ungas medievanor påverkas av föräldrarnas härkomst, utbildning och inkomst.
I ”Föräldrar & medier 2017” redovisas resultaten från undersökningen av vårdnadshavares attityder kring deras barns medieanvändning,...
I "Småungar & medier 2017" redovisas resultaten från undersökningen av medievanorna bland barn 0–8 år. Här har föräldrar...