Teknisk rapport
En beskrivning av genomförande och metoder i samband med undersökningen Ungar & medier 2019.
Publicerad • Uppdaterad
Författare: Statens medieråd • Utgivningsår: 2019
Enkätenheten vid Statistiska centralbyrån (SCB) genomförde under perioden augusti – oktober 2018 en enkätundersökning på uppdrag av Statens medieråd.
Denna undersökning har genomförts i enlighet med ISO 20252:2012 Marknads-, opinions- och samhällsundersökningar vilket innebär att grundläggande kvalitetskrav uppfyllts.
Syftet med undersökningen var att kartlägga medievanor hos barn i åldern 0 till 18 år, samt attityder om medier hos barn och föräldrar.
Unga mer på nätet - men mer missnöjda
Unga använder nätet mer och allt fler uppger att de är missnöjda med sin egen medieanvändning. Det är några av slutsatserna i rapporten Ungar & medier 2019. Här nedan kan du ta del av fler resultat från undersökningen.
Välj länkar i inställningarna.